FAQ

FAQ

Herunder har vi samlet de spørgsmål, vi ofte får stillet i forbindelse med afvikling af vores førstehjælpskurser.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os på telefon: 50 72 99 77 eller vores mail: kursus@savinglives.dk

Hvem er Saving Lives

Saving Lives er en virksomhed som har eksisteret siden 2009. Saving Lives i dag med over 16 års ambulance-erfaring, et af de mest seriøse og kvalitetsbevidste firmaer i Danmark, når det gælder salg af førstehjælpsudstyr, leasing af hjertestartere samt førstehjælpskurser og brandkurser til både private, organisationer og virksomheder.

Hvordan tilmelder jeg mig lettest et privat kursus?

Tilmelding til vores åbne private kurser sker via vores online booking system på hjemmesiden. Find dit kursus, tilføj til kurv og gå til betaling, enkelt og hurtigt.

Hvor foregår undervisningen ??

Privat:
Alle private kursister undervises på vores firmaadresse:
Fjordgade 8 ( i gården )
9000 Aalborg

Erhverv:
Alle vores erhvervskurser afholdes som hovedregel altid hos kunden, med mindre andet er aftalt.

Hvordan kontakter jeg Saving Lives ?

Du kan altid kontakte os nemt via email: kursus@savinglives.dk eller ringe til os på
tlf: +45 50 72 99 77. Det er også muligt at udfylde vores kontaktformular.

Hvilke betalingsmuligheder har jeg som kunde?

Erhverv:
Alle erhvervskunder skal betale for kursus normalt 14 dage før kursusstart. Dette gøres for at sikre kursusdagen i vores planlægning.

Privat:
Du kan betale for din kursusplads med MobilePay samt alle kendte betalingskort som dankort, visakort, MasterCard, med mere .

Kan jeg opnå rabat ved flere hold ??

Saving Lives tilbyder alle vores faste kunder en attraktiv rabataftale hvis du som virksomhed eller forening har flere hold som skal undervises. Vi er nordjyder og altid til at snakke med. Kontakt os inden via mail eller vores telefon.

Er det sikkert at bruge mit kreditkort på nettet?

For at sikre dig maksimal beskyttelse af dine kortoplysninger samarbejder vi med Quickpay, som er godkendt af NETS/TELLER.
Når du klikker og vælger at benytte dit betalingskort, stilles du automatisk videre til vores betalingsside på Quickpays sikre server. Indtast her dine kortoplysninger og godkend din tilmelding, hurtigt, let og enkelt.

Læs mere

Er det muligt som privat at afmelde mig et kursus ??

Tilmelding er bindende uanset betalingsform, og uanset om du møder op eller ej. Afmelding og tilbagebetaling kan uanset årsag ske indtil 7 dage før planlagt kursusstart, med mindre andet er oplyst. Ved afmelding senere end 7 dage før kursus start, betales kursusgebyret ikke tilbage. Dette gælder også i de tilfælde, hvor en deltager bliver forhindret i at deltage.

Overflytning til andet hold kan kun ske efter aftale med Saving Lives og mod et ekspeditionsgebyr på kr. 100,-

Hvad sker der hvis et privatkursus ikke opnår nok kursister ?

Kurser, der ikke opnår fornøden tilslutning, aflyses eller sammenlægges. Du vil som kursist blive orienteret om dette senest 2 dage før afholdelsesdagen.
Tilmeldte kursister tilbydes andet kursus eller tilbagebetaling af kursusgebyret.

Du bedes selv holde øje med vores hjemmeside, hvor vi holder dig og andre kursister opdateret angående hvorvidt vi har nok tilmeldte kursister eller ej. Minimum antal kursister per hold er pt. 8 personer pr. hold.

Saving Lives forbeholder sig retten til ændring af hold, mødetid, lokale eller lærer.

Hvornår starter et kursus ??

Alle vores private kurser starter i weekendernenormalt kl. 9.00 og hverdagskurserne afholdes normalt fra kl. 17.

Kurset starter, når det nødvendige antal deltagere (minimum 8 personer) har tilmeldt sig og betalt kursusgebyret. Kurset slutter når det anførte timetal er opnået. Oplysning om tid og sted står normalt på din bekræftelse, men du kan også finde informationen på vores kursusside.

Skal jeg betale ekstra for bøger, materialer?

Alt undervisning og materialer er med i prisen. Der udleveres enten førstehjælpshæfter eller bøger, afhængig af kursets længde, dog ikke på repetitionskurserne. Her skal bøger evt. tilkøbes.

Efter endt kursus udstedes der et godkendt førstehjælpsbevis til de deltagere, som fuldfører kravene. En forudsætning for at bestå er, at du er til stede i samtlige af kursets lektioner og at lektionerne bliver gennemført på tilfredsstillende vis.

Hvordan bestiller jeg et virksomhedskursus ??

  1. Først skal du som virksomhed finde det kursus som samtidig passer jeres behov og ønsker.
  2. Når du har fundet det rettet kursus, bedes du udfylde og indsende kontakt formularen sammen med en passende dato/tid for afholdelse af kurset.
  3. Vi kontakter jer indenfor 24 timer og aftaler de sidste detaljer.
  4. Efter evt. accept fremsender vi din endelige kursusbekræftelse samt faktura.Her kan du læse mere om betingelserne for kurset samt anden nødvendig information du som kunde skal tage i betragtning inden kursusstart.

Hvis du skal betale med EAN-nummer bedes dette fremsendes til os pr. mail.

Virksomheden kontaktes evt. af instruktøren 1-2 dage før afholdelsesdato, for at bekræfte kurset samt at drøfte eventuelle ændringer og vigtige oplysninger, som instruktøren skal tage i betragtning.

Til orientering underviser vi primært i jeres virksomhed, med mindre andet aftales.

Har du stadig nogle spørgsmål ?