FAQ

FAQ

Herunder har vi samlet de spørgsmål, vi ofte får stillet i forbindelse med afvikling af vores førstehjælpskurser.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os på telefon: 50 72 99 77 eller vores mail: kursus@savinglives.dk

Persondata Politik

Persondatapolitik

Vi er forpligtet til at beskytte privatlivets fred for de, som vælger at besøge vores hjemmeside. Denne politik beskriver, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger.

(1) Hvilke oplysninger indsamler vi?

  • Vi må indsamle, opbevare og bruge følgende typer personlige data:
  • oplysninger om din computer og om dine besøg på og brug af denne hjemmeside, herunder din IP-adresse, geografiske placering, browsertype, henvisningskilde, besøgstid og antal sidevisninger.
  • Vi har i forbindelse hermed anonymiseret din IP adresse overfor Google, så du er anonym overfor Google når du besøger vor hjemmeside
  • oplysninger vedrørende eventuelle transaktioner mellem dig og os på eller i forbindelse med denne hjemmeside,
  • oplysninger, som du giver os med henblik på at registrere dig hos os,
  • oplysninger, som du giver os med henblik på at abonnere på vores hjemmesideydelser, e-mailmeddelelser og/eller nyhedsbreve, og
    andre oplysninger, som du vælger at sende til os.

(2) Cookies

Vi bruger cookies for at gøre hjemmesiden mere effektiv. De fleste browsere tillader kontrol af cookies gennem browserindstillingerne. Vær dog opmærksom på, at dette kan påvirke din brug af denne og andre hjemmesider negativt. Yderligere oplysninger om vores brug af cookies findes i vores cookiebeskrivelse.

(3) Brug af dine personlige data

Personlige data indsendt på denne hjemmeside vil blive brugt til de formål, der er angivet i denne privatlivspolitik eller i relevante dele af hjemmesiden.
Vi må bruge dine personlige oplysninger til at:
(a) administrere hjemmesiden,
(b) forbedre din browseroplevelse ved at tilpasse hjemmesiden,
(c) muliggøre din brug af de tilgængelige tjenester på hjemmesiden,
(d) sende dig generel (ikke-markedsføring) kommerciel information,
(e) sende dig e-mailmeddelelser, som du specifikt har anmodet om,
(f) sende dig vores nyhedsbrev og anden marketingkommunikation vedrørende vores forretning eller virksomhederne af nøje udvalgte tredjeparter, som vi mener, kan have interesse for dig via post eller, hvor du specifikt har aftalt det, via e-mail eller lignende teknologi (du kan når som helst oplyse os, hvis du ikke længere ønsker at modtage denne form for markedsføringskommunikation),
(g) give tredjeparter statistiske oplysninger om vores brugere – men disse oplysninger vil ikke blive brugt til at identificere nogen enkeltbruger, og
(h) beskæftige os med henvendelser og klager fra eller omkring dig vedrørende hjemmesiden.
Såfremt du sender personlige oplysninger til offentliggørelse på vores hjemmeside, vil vi offentliggøre og ellers bruge disse oplysninger i overensstemmelse med den fuldmagt hertil, som du giver os.

(4) Oplysninger

Vi må muligvis videregive oplysninger om dig til vores medarbejdere, myndigheder, leverandører eller underleverandører, såfremt det er rimeligt nødvendigt for de formål, der er angivet i denne privatlivspolitik.
Herudover kan vi udlevere oplysninger om dig:
(a) i det omfang vi er forpligtet til at gøre det ved lov,
(b) i forbindelse med enhver retssag eller fremtidig retssag, og
(c) med henblik på at etablere, udøve eller forsvare vores juridiske rettigheder (herunder at give andre oplysninger med henblik på bedrageribekæmpelse og reduktion af kreditrisiko).
Medmindre andet fremgår af denne privatlivspolitik, giver vi ikke dine oplysninger til tredjepart.

(5) Internationale dataoverførsler

Vi benytter alene it-leverandører, der varetager databehandling for os i Danmark og EU.

(6) Sikkerheden af dine personlige data

Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Du er ansvarlig for at holde dine eventuelle adgangskoder og bruger oplysninger fortrolige. Vi vil ikke bede dig om dit kodeord.

(7) Ændringer i privatlivspolitikken

Vi kan opdatere denne privatlivspolitik fra tid til anden ved at lægge en ny version på vores hjemmeside. Du bør tjekke denne side lejlighedsvis for at sikre, at du er tilfreds med eventuelle ændringer.

(8) Dine rettigheder

Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.
Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, som vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst på siden.
Hvis du mener, at de persondata, som vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder for eksempel, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retslige forpligtelser.
Du har også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet.
Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og vi gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.
Du har mulighed for at benytte dig af dataportabilitet, såfremt du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden dataansvarlig eller databehandler.
Vi sletter af egen drift dine persondata, når de ikke længere er nødvendige til det formål, som de er indsamlet til.

(9) Tredjeparts websteder

Hjemmesiden indeholder links til andre hjemmesider. Vi er ikke ansvarlige for privatlivspolitikker eller -praksis for tredjepartshjemmesider.

(10) Opdatering af oplysninger

Lad os vide, om de personlige oplysninger, som vi har om dig, skal rettes eller opdateres.

(11) Kontakt

Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik eller vores behandling af dine personlige oplysninger, kan du skrive til os på bs@busu.dk

Hvem er Saving Lives

Saving Lives er en virksomhed som har eksisteret siden 2009. Saving Lives i dag med over 16 års ambulance-erfaring, et af de mest seriøse og kvalitetsbevidste firmaer i Danmark, når det gælder salg af førstehjælpsudstyr, leasing af hjertestartere samt førstehjælpskurser og brandkurser til både private, organisationer og virksomheder.

Hvordan tilmelder jeg mig lettest et privat kursus?

Tilmelding til vores åbne private kurser sker via vores online booking system på hjemmesiden. Find dit kursus, tilføj til kurv og gå til betaling, enkelt og hurtigt.

Hvor foregår undervisningen ??

Privat:
Alle private kursister undervises på vores firmaadresse:
Fjordgade 8 ( i gården )
9000 Aalborg

Erhverv:
Alle vores erhvervskurser afholdes som hovedregel altid hos kunden, med mindre andet er aftalt.

Hvordan kontakter jeg Saving Lives ?

Du kan altid kontakte os nemt via email: kursus@savinglives.dk eller ringe til os på
tlf: +45 50 72 99 77. Det er også muligt at udfylde vores kontaktformular.

Hvilke betalingsmuligheder har jeg som kunde?

Erhverv:
Alle erhvervskunder skal betale for kursus normalt 14 dage før kursusstart. Dette gøres for at sikre kursusdagen i vores planlægning.

Privat:
Du kan betale for din kursusplads med MobilePay samt alle kendte betalingskort som dankort, visakort, MasterCard, med mere .

Kan jeg opnå rabat ved flere hold ??

Saving Lives tilbyder alle vores faste kunder en attraktiv rabataftale hvis du som virksomhed eller forening har flere hold som skal undervises. Vi er nordjyder og altid til at snakke med. Kontakt os inden via mail eller vores telefon.

Er det sikkert at bruge mit kreditkort på nettet?

For at sikre dig maksimal beskyttelse af dine kortoplysninger samarbejder vi med Quickpay, som er godkendt af NETS/TELLER.
Når du klikker og vælger at benytte dit betalingskort, stilles du automatisk videre til vores betalingsside på Quickpays sikre server. Indtast her dine kortoplysninger og godkend din tilmelding, hurtigt, let og enkelt.

Læs mere

Er det muligt som privat at afmelde mig et kursus ??

Tilmelding er bindende uanset betalingsform, og uanset om du møder op eller ej. Afmelding og tilbagebetaling kan uanset årsag ske indtil 7 dage før planlagt kursusstart, med mindre andet er oplyst. Ved afmelding senere end 7 dage før kursus start, betales kursusgebyret ikke tilbage. Dette gælder også i de tilfælde, hvor en deltager bliver forhindret i at deltage.

Overflytning til andet hold kan kun ske efter aftale med Saving Lives og mod et ekspeditionsgebyr på kr. 100,-

Hvad sker der hvis et privatkursus ikke opnår nok kursister ?

Kurser, der ikke opnår fornøden tilslutning, aflyses eller sammenlægges. Du vil som kursist blive orienteret om dette senest 2 dage før afholdelsesdagen.
Tilmeldte kursister tilbydes andet kursus eller tilbagebetaling af kursusgebyret.

Du bedes selv holde øje med vores hjemmeside, hvor vi holder dig og andre kursister opdateret angående hvorvidt vi har nok tilmeldte kursister eller ej. Minimum antal kursister per hold er pt. 8 personer pr. hold.

Saving Lives forbeholder sig retten til ændring af hold, mødetid, lokale eller lærer.

Hvornår starter et kursus ??

Alle vores private kurser starter i weekendernenormalt kl. 9.00 og hverdagskurserne afholdes normalt fra kl. 17.

Kurset starter, når det nødvendige antal deltagere (minimum 8 personer) har tilmeldt sig og betalt kursusgebyret. Kurset slutter når det anførte timetal er opnået. Oplysning om tid og sted står normalt på din bekræftelse, men du kan også finde informationen på vores kursusside.

Skal jeg betale ekstra for bøger, materialer?

Alt undervisning og materialer er med i prisen. Der udleveres enten førstehjælpshæfter eller bøger, afhængig af kursets længde, dog ikke på repetitionskurserne. Her skal bøger evt. tilkøbes.

Efter endt kursus udstedes der et godkendt førstehjælpsbevis til de deltagere, som fuldfører kravene. En forudsætning for at bestå er, at du er til stede i samtlige af kursets lektioner og at lektionerne bliver gennemført på tilfredsstillende vis.

Hvordan bestiller jeg et virksomhedskursus ??

  1. Først skal du som virksomhed finde det kursus som samtidig passer jeres behov og ønsker.
  2. Når du har fundet det rettet kursus, bedes du udfylde og indsende kontakt formularen sammen med en passende dato/tid for afholdelse af kurset.
  3. Vi kontakter jer indenfor 24 timer og aftaler de sidste detaljer.
  4. Efter evt. accept fremsender vi din endelige kursusbekræftelse samt faktura.Her kan du læse mere om betingelserne for kurset samt anden nødvendig information du som kunde skal tage i betragtning inden kursusstart.

Hvis du skal betale med EAN-nummer bedes dette fremsendes til os pr. mail.

Virksomheden kontaktes evt. af instruktøren 1-2 dage før afholdelsesdato, for at bekræfte kurset samt at drøfte eventuelle ændringer og vigtige oplysninger, som instruktøren skal tage i betragtning.

Til orientering underviser vi primært i jeres virksomhed, med mindre andet aftales.

Har du stadig nogle spørgsmål ?